Nieuwbouw Nieuws

Offline marketing: zo maak jij reclame voor jouw huis

29-08-2019
Offline marketing: zo maak jij reclame voor jouw huis
Stel: je bent van plan jouw woning helemaal zelf te verkopen zonder ook maar enige hulp van anderen zoals een makelaar. Hierbij is het belangrijk dat je veel reclame gaat maken. Dit zou je online kunnen doen door het huis op een site als Funda te plaatsen en dit dan te delen op social media, maar het is waarschijnlijk beter om offline te adverteren. Op deze manier gaan normaalgesproken meer mensen het zien die daadwerkelijk interesse hebben in het huis. Er zijn meerdere manieren van offline marketing om jouw huis in de spotlight te zetten:

Onderneem actie
Hoe graag je het ook wilt, een huis verkoop je niet zomaar. Je zult dus zelf in actie moeten komen en aan de slag gaan met het promoten van jouw woning. Je kunt bijvoorbeeld stickers bestellen en deze opplakken door de stad of het dorp. Daarnaast kan je ook flyers laten maken en deze uitdelen of ophangen. Bovendien hebben veel supermarkten een bord waar je zulke flyers of briefjes op mag plakken, wat zeker kan helpen bij het adverteren. Je kan tevens een advertentie plaatsen in een plaatselijke krant of een schoolkrant.

Mond op mond reclame
Het is mogelijk de oudste manier van adverteren, maar mond op mond reclame is nog altijd onwijs sterk bij het promoten van een huis. Als jouw eigen kring weet dat jouw huis in de verkoop staat dan zullen zij dit waarschijnlijk meedelen aan anderen dat dit het geval is, met name als je aan jouw familie en vrienden vraagt om dit te doen. Dit kan je overigens ook online doen door het linkje naar jouw woning op Funda te plaatsen op social media, wat jouw kennissen dan kunnen delen zodat hun kring het te zien krijgt.

Promotievideo
Als jouw woning geplaatst is op Funda is het tevens verstandig om een promotiefilm te maken. Een huis met zo een video scoort namelijk hoger in de zoekresultaten op de site. Hierdoor krijgt jouw huis meer views op Funda, maar zul je ook meer aanvragen voor bezichtigingen krijgen en dus hopelijk tot een snelle verkoop. Daarnaast kan je een promotievideo ook gemakkelijk delen via social media, met name op Instagram en YouTube. Tegenwoordig is het voornamelijk leuk en hip om een video te maken met een drone. Hierdoor kun je het huis van de buitenkant laten zien en de naaste omgeving. Natuurlijk moet je ook de binnenkant van de woning laten zien, waarvoor je beter een gewone camera kunt gebruiken.
Bron: van 29-08-2019