Nieuwbouw Nieuws

Coronaproof verhuizen in een handomdraai

26-10-2020

Nu je medewerkers voor een groot deel thuiswerken, kan verhuizen naar een kleiner kantoor een flinke kostenbesparing zijn. Tegelijk kan het voorkomen dat je nu juist, in verband met de 1,5 meter afstand, een iets grotere (kantoor)ruimte nodig hebt. Of heb je van de dalende prijs en de goedkope rentes geprofiteerd en is je privé verhuizing nu dan toch een feit?

Wat de reden ook is, verhuizen is nu wel iets om even goed over na te denken. Kon je voorheen gemakkelijk met een stel vrienden of personeelsleden een dagje plannen, moet je nu rekening houden met de geldende maatregelen. Weten hoe je het goed aanpakt is dus extra belangrijk.

Efficiënt en snel

Een verhuisbedrijf heeft uiteraard veel ervaring met verhuizen, daardoor is een verhuizing met een verhuisbedrijf veel korter en efficiënter. Ga je zakelijk verhuizen betekent dit dus dat je bedrijf weer snel up en running is. Meerdere dagen verhuizen omdat je nu niet met tien man tegelijk door je pand mag lopen, kost dan niet alleen tijd maar ook veel geld en stress. Verhuisbedrijven werken met ervaren mensen die precies weten wat er van ze verwacht wordt waardoor ze elkaar niet in de weg lopen en dus makkelijker afstand kunnen bewaren.

Daarbij heeft een verhuisbedrijf ook de kennis in huis om meubelen en andere zaken veilig te vervoeren doordat ze weten hoe de wagen in te pakken en hoe jouw spullen te verpakken. En je hebt één aanspreekpunt waar je voor al je vragen en adviezen terecht kunt. En dan kan privé maar zeker zakelijk erg prettig zijn.

Geen zorgen

Ga je als particulier verhuizen, dan is het inpakken van een paar koffers met je belangrijkste eerste levensbehoeften vaak genoeg om zeker te zijn dat je de eerste dagen alles hebt. De rest verpak je dan in dozen. Door bij het inpakken direct op de doos aan te geven waar in het nieuwe huis de doos naar toe moet, maakt het uitpakken weer een stuk eenvoudiger.

Een bedrijfsverhuizing is in veel gevallen wel wat gecompliceerder. Elke dag dat je bedrijf bezig is met de verhuizing kost geld. Belangrijk is het dus niet alleen dat alles zo snel mogelijk over is maar ook dat alles zo snel mogelijk weer ingericht is en je bedrijf weer gewoon door kan draaien. Een verhuisbedrijf kan je daarin veel stress ontnemen. Dat begint al bij het opstellen van een draaiboek en een concrete planning. Daarbij wordt in het oog gehouden dat het werkend personeel zoveel mogelijk de klanten en leveranciers nog kunnen bedienen, zodat het werk niet stil komt te liggen.

Van Amsterdam naar Bussum

Ga je van de ene stad naar een andere stad, dan zijn er een aantal zaken waar je rekening mee moet houden zoals de reistijd. Zoek je dan een verhuisbedrijf in Amsterdam of een verhuisbedrijf in Bussum? Holland Movers werkt bijvoorbeeld in heel Nederland. Als Amsterdams bedrijf kennen ze ook nog eens heel goed de weg in het Gooi. Zo wordt tijd en ergernis bespaard.

Tips

Uiteraard kun je zelf ook bijdragen aan een goede verhuizing. Schakel bijvoorbeeld intern een projectleider in die hoofdverantwoordelijke is binnen je organisatie en die het contact met de verhuizer onderhoudt. Bepaal de indeling van het nieuwe bedrijfspand en maak een plattegrond. Zo staan alle kasten maar ook alle apparaten meteen op de juiste plaats. Bepaal vooraf welke spullen mee gaan en welke geen functie meer hebben in de nieuwe situatie. Zo hoef je geen onnodige zaken te verhuizen. Maak een (zakelijk) verhuisbericht waardoor iedereen direct het nieuwe adres weet maar ook de datum waarop enige hinder kan zijn.

Bron: van 26-10-2020